Lampkultur » Bordslampor

Märken på bordslampor:

Piet Hein bordslampor

Populärt inom Piet Hein bordslampor

  • Funco Bordslampa - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptFunco Bordslampa är över 80 år gammal men dess design är fortfarande ”up to date” och mycket populär. Skärmen är gjord av bomull och metall, den justeras lätt för at kunna sprida ljuset i alla riktningar. Sladden är svart och löper ut från lampans fot i rostfritt stål.
  • RA 250 D Bordslampa Opal Glas - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.
  • RA 250 D Bordslampa Krom - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.
  • RA 400 D Bordslampa Krom - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.

Fler tips på Piet Hein bordslampor

  • RA 400 D Bordslampa Svart - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.
  • RA 250 D Bordslampa Vit - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.
  • RA 400 D Bordslampa Vit - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.
  • Funco Bordslampa - Piet Hein

    Funco BordslampaSkärmen kan vinklas så att ljuset riktas dit du önskar. Kombinationen av materialen (bomull och metall) i Funco bordslampans skärm gör att den i släckt tillstånd ser vit ut. Nä
  • Sinus 330 Bordslampa Röd Sladd - Piet Hein

    Sinus 330 Bord Sinus-bordslampan designades 1979 av [i]Piet Hein[/i]. Bordslampan har en skärm som är tillverkad av opalglas och ben i rostfritt stål. Sinus har en 2,5 meter röd tygsladd där avbr
  • Sinus 440 Bordslampa Röd sladd - Piet Hein

    Sinus 440 Bord[i]Design Piet Hein, 1979[/i] Sinus är en fin designpärla som i tänt tillstånd nästan är en svävande skulptur. Borslampan är framställd i opalglas och benen är av rostfri stål
  • RA 250 D Bordslampa Vit - Piet Hein

    [B] Ra 250 Bordslampa Den vackra bordslampan från Piet Hein med sin storlek är ett självklart val för en hylla eller skänk. [B] Ra 250 Bordslampa sprider ett perfekt ljus. Dess storebror, bor
  • RA 250 D Bordslampa Svart - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.
  • RA 400 D Bordslampa Opal Glas - Piet Hein

    DesignPiet Hein för Piet Hein KonceptPiet Hein skissade på RA Bordslampa så tidigt som år 1931, då var han bara 25 år gammal. Den är ett bra exempel på Piet Heins verks teman både då och under alla år efter, vilket kan sammanfattas enkelt i följande mening: Konsten att göra det komplicerade enkelt. Piet Hein formulerade själv det så här: ”There is one art, no more, no less: to do all things with artlessness - eller på svenska: ”Som bara den sanna artisten vet; den sanna konsten är konstlöshet. I samband med utvecklingen av Ra-lampan upptäcker den unga Piet Hein det han kallar ”isolux-ytor”. En exakt beskriven matematisk formel, som innebär att Ra-lampans skärmkonstruktion kommer nästan närmast det vi definierar som bländfritt ljus med fortfarande ett imponerande högt utnyttjande av ljuskällans ljusenergi. När man tittar in i Ra-lampan, kan man få intrycket av att den endast lyser svagt men när man tittar på det ljus den strålar ut på sin omgivning så blir man överraskad. Det är häpnadsväckande då omgivningen är starkt upplyst. Att Ra-lampan samtidigt är vacker och harmonisk i sin form gör ju inte saken värre.
  • Sinus 440 Bordslampa Svart sladd - Piet Hein

    Sinus 440 Bord Sinys bordslampan är en väldigt fin bordslampa som har ett svävande och lätt uttryck. Skärmen är tillverkad i opalglas och benen är av rostfritt stål. Lampan designades 1979 av
  • RA 400 D Bordslampa Krom - Piet Hein

    Ra 400 BordlampeDen vackra bordslampan från Piet Hein med sin storlek är ett självklart val för skrivbordet. [B] Ra 250 Bordslampa sprider ett perfekt ljus. Dess lillebror, bordslampan Ra 250,